Poedercoaten en spuiten

Bij het wegwerken van bijvoorbeeld stoeprandschade hoort een nieuwe laklaag (beschermlaag). Daarvoor worden allereerst alle schades verwijderd. Daarna kunt u bij Wheeltrim kiezen uit twee behandelingen van uw velgen: spuiten of poedercoaten.

20141016_08543520141016_085415

Velgen spuiten

Bij spuiten van de velgen voorzien we alleen de voorkant, de zichtzijde, van nieuwe lak. Het voorbereidende werk bestaat uit het schuren van de velg. Daarna volgt het spuiten van de lak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

POEDER COAT/ORIGINELE FABRIEKS KLEUREN

 Voor een strakkere afwerking en toch de voordelen van poeder coat (wintervast/sterker) kunnen wij de velgen behandelen met nat-lak in originele fabriekskleuren. Eerst doen we een poeder coat primer laag voor een goede hechting dan de nat-lak in originele fabriekskleur spuiten en daarna een acryl poeder coat voor de sterke afwerklaag

In tegenstelling tot spuiten, wordt bij poedercoaten niet alleen de voorkant, maar de hele velg behandeld. De hele velg wordt daarbij ontlakt, gestraald en gepoedercoat. Het is geschikt voor velgen met veel oxidatie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voor poedercoat                                                             Na poedercoat

 

Velgen ontlakken

Bijzonder bij Wheeltrim is dat het ontlakken van de velgen gebeurt door een chemisch proces.

Daarvoor kiezen wij in plaats van verhitten omdat daardoor de velgen slap worden.

Door de aluminium velg een lange tijd aan hoge temperaturen bloot te stellen wordt de samenstelling van het aluminium anders

Velgen stralen

Na het ontlakken, worden de velgen gestraald. Daarmee verwijderen we alle oxidatie. Vervolgens krijgen de velgen hun originele velgkleur.

Daarvoor gebruiken we een hardere beschermende lak dan bij gewoon spuitwerk. De coating beschermt beter, is harder, krasvast, stootvast en duurzaam. Kortom: er ontstaat minder snel nieuwe schade. Dat de lak sterker is, komt doordat de poedercoating in korte tijd bij tweehonderd graden op de velg wordt aangebracht.

 Flens afdraaien van velg/ wielboutgaten schoon.

Tot slot wordt de flens afgedraaid zodat deze weer vlak ligt met het aanlegvlak van de auto . Dat is nodig om onbalans in de velg te voorkomen. En de warmte van de remschijf kan niet wegvloeien als er nog poeder coat laag op de flens zit waardoor kans op krom trekken van de remschijf

Tevens wordt het naafgat weer aangepast zodat hier weer een juiste passing ontstaat.