Uniek en veilig systeem!
Wat is het verschil tussen Wheeltrim en andere bedrijven die velgen repareren, met name bedrijven die velgen richten?
Verreweg de meeste velgen worden gegoten. Dit gietsel is zeer bros, waardoor de velgen altijd enigszins flexibel zijn. Als de velgen een dreun krijgen, bv. door een stoeprand of een kuil in de weg of een steen op de weg, wordt het materiaal inwendig in elkaar gedrukt en daardoor KEIHARD. Door de warmtebehandeling die Wheeltrim de velgen geeft, krijgt het materiaal zijn brosse struktuur weer terug en daarmee ook zijn flexibiliteit.
De velgen gaan bij Wheeltrim altijd gegarandeerd veilig de deur uit
Om een velg veilig, dus zonder dat hij scheurt, te kunnen richten is verwarmen absoluut noodzakelijk Dit verwarmen is uitermate kritisch en tamelijk lastig. Aluminium geleidt warmte bijzonder goed. Plaatselijk verwarmen met een gasvlam heeft daardoor weinig effekt: de warmte stroomt als het ware direkt weg. Dus wordt de gaskraan maar wat verder opengedraaid met het risiko dat op de plaats van de verwarming de velg veel te heet wordt. Het gevolg is dat de velg plaatselijk min of meer wordt uitgegloeid en dus nog harder wordt dan hij al was door de klap. En iets wat hard is heeft de neiging om te breken (kauwgom breekt ook niet maar verbuigt omdat het flexibel is). Wheeltrim heeft een inductie-verwarmingssysteem waardoor heel nauwkeurig de velg plaatselijk kan worden verwarmd tot het exakt gewenste niveau ( +/- 2 graden C).
Op de site www.wheeltrim.nl staat het TüV-rapport met foto’s van het materiaal van de velg, zowel nieuw als na het richten: de legering is volkomen identiek. Ook blijkt uit de TüV-testen dat de door Wheeltrim gerichte velgen soms zelfs iets sterker zijn geworden dan ze voordien waren. Zo nauwkeurig is de warmtebehandeling. Door deze werkmethode kunnen zowel deuken (hoogteslagen) als slingeringen (zijdelingse slagen) worden hersteld. Een deuk voelt u meestal door trilling van de auto. Een zijdelingse slag voelt u vaak niet, maar doordat de band tijdens het rollen ook steeds over de straat schuift, heeft de band meestal aan 1 kant van het loopvlak een grote extra slijtage.
Overigens: als een velg aan de achterkant een deuk oploopt, zit er ook bijna altijd een zijdelingse slag in de velg. Het wiel knikt als het ware om de flens heen en het hart van de velg staat “scheef” in de velg.
Wheeltrim richt de velgen altijd ruimschoots binnen de fabriekstoleranties. Als de schade zo ernstig is dat dit niet gehaald kan worden, wordt dit altijd met de klant besproken. Gesmokkel met bv. wat extra balanceergewicht komt er dus niet aan te pas. Een deuk of slag “wegbalanceren” is immers technisch onmogelijk, ook al wordt soms wel eens anders beweerd. Verder kan Wheeltrim (haar)scheuren opsporen met een soort scanner. Geen enkel ander richtbedrijf heeft dergelijke apparatuur. Velgen gaan bij Wheeltrim dus altijd gegarandeerd veilig de deur weer uit.
Wij kunnen niet elke velg voor reparatie accepteren. Met name scheuren aan de voorzijde kunnen niet 100% veilig worden gelast, dus dat doen wij niet. Het beste kunt u vooraf even met ons overleggen. Accepteren wij een velg en blijkt later dat reparatie toch niet mogelijk is, dan worden geen kosten in rekening gebracht (behalve eventuele transportkosten).
NO CURE, NO PAY